To UWM… w rytmie reggae

„To UWM, to Kortowo, to studenci, to akademiki, a w nich to co nas kręci” – te słowa już niedługo będą śpiewać wszyscy, którzy kochają Kortowo.

 

Po Kortowiadzie "Eneja" szykuje się kolejny hit o Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim. Jego autorem i wykonawcą jest Marcin "Wizard" Misiewicz, raper, rastaman z okolic Gołdapi, student I roku mechatroniki.

- Pomysł napisania piosenki o UWM zrodził się spontanicznie. Kierowniczka Biura Mediów i Promocji UWM Wioletta Ustyjańczuk zobaczyła mój teledysk, którego reżyserem był Paweł Galikowski współpracujący z TV Kortowo. Zapytała czy chcę napisać i nagrać coś o Kortowie. Czemu nie? Chciałem sprawdzić czy podołam temu zadaniu. Myślę, że wyszło całkiem fajnie – opowiada Marcin.

Praca nad tekstem utworu trwała zaledwie godzinę. Dłużej zajęło dobranie odpowiedniej muzyki.

- Pisanie nie sprawia mi większego problemu. Po prostu spisałem wszystkie moje odczucia dotyczące tego miejsca. Gdzie w Kortowie spotyka się brać studencka, jak toczy się tu życie – wyjaśnia Marcin.

Teledysk do piosenki To UWM... powstał na terenie Uniwersytetu. Jego autorem jest Paweł Galikowski, były student edukacji techniczno-informatycznej na WNT. Pomagała ekipa TV Kortowo.

- Sam montaż zajął 2 tygodnie, więc cały teledysk powstawał ok. miesiąca. Ujęcia zostały nagrane w Kortowie, m.in na plaży kortowskiej, dachach akademików, przystani kortowskiej, laboratoriach uczelnianych, a także na Wydziale Sztuki. Dołączyliśmy również materiały archiwalne z Kortowiady – opowiada Paweł.

Hymn Kortowiady wykonywany przez zespół "Enej" znany jest i śpiewany także na juwenaliach innych uczelni. Czy taką samą popularność zyska To UWM... "Wizarda"?

- Marzy mi się, aby powstała cała seria takich piosenek o Kortowie i Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim; bluesowe, rockowe, albo ballady, które można grać na gitarze przy ognisku. Mamy nadzieję, że utwór Wizarda zyska taką samą popularność jak hymn Kortowiady. Zachęcamy naszych utalentowanych studentów do pisania o naszej uczelni – mówi Wioletta Ustyjańczuk, kierowniczka Biura Mediów i Promocji UWM.

To jednak nie wszystko. UWM rzuca wyzwanie innym uczelniom w kraju.

- Chcemy stworzyć nową modę na pisanie utworów o swojej Alma Mater, podobnie jak była kiedyś moda na lipduby. Zachęcamy inne uczelnie do rywalizacji – dodaje Wioletta Ustyjańczuk.

Sylwia Zadworna

w kategorii